Social Media

HATI KACA

KUNAFA ATAU KUNAFEH ??

|

An Arabic Dessert Called Kunafa'


Yummy, sebenarnya tak sabar nak taip blog ni cerita pasal kunafa, selalu aku tengok video pak arab makan makanan ni. Diorang masak dalam loyang besar. Hemmmmm cheeeesy boleh tarik2. 

Dalam hati kata "kalau lah aku dapat pergi ke sana" 😌😌😌 akhirnya kat malaysia ada jual.

Agent seluruh malaysia Dan makanan ni tahan lama. Aku masuk dalam peti sejuk je. Diorang pun ada sediakan servis post seluruh malaysia. 🀩

Kunafa ni ada banyak nama Kunafa / Kanafeh / Kunefe.

Bagi diorang ni macam dessert diorang
Atas tu yang macam sarang tu dough kataifi.
Nanti aku bagi gambar dia. Tengah tu cheese.
Untuk kunafa ni kena letak Rose syrup, dan taburan kacang pistachio ditumbuk halus.
Yang kaurang nampak ada bunga tu, tu kelopak mawar πŸ₯°πŸ’‹πŸ˜‹




Kunafa ni sebenarnya arabic dessert with cheese kat tengah2. Nampak tak putih2 tu?. Tu lah cheese dia πŸ˜‹
Sepatutnya kalau kat sana diorang rendam dengan air gula,
Tapi kat malaysia mungkin tak, sebab kena ikut tekak orang sini kan.

Aku beli kat agent dia boleh tengok ig dia nanti klik kat 
Oh My Kunafa
Harga : RM 30

Tanya sis ni untuk agent berdekatan dengan tempat kaurang🀩
Selamat menjamu Oh My Kunafa πŸ’ž
Be First to Post Comment !